just click wherever u want to

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Friday, June 10, 2011

Penang,Here We Come......!

Assalammualaikum :) hehe.. bersua kita lagi dalam post aku yang terbaru untuk waktu ini. huhuhulalalalaaaa..

Alah,takde nak story ape pun,cuma..
            Pada cuti sekolah yang lepas,saya dan keluarga saya pergi bercuti ke (ke atau di ek? konpius nihh,cikgu tolong saya) Pulau Pinang. Kami sangat gembira kerana dapat berjalan-jalan sekitar Pulau Pinang. Antara tempat-tempat yang kami lawati adalah seperti Bukit Bendera,Batu Feringghi dan Gurney Plaza(mahal!). Kami juga telah sempat singgah makan di Padang Kota(lagi mahal makanan kat sini!). Esoknya kami berkemas barang dan pulang ke rumah. Tamat.

Dah lama tak karang karangan macam time sekolah rendah dulu ek? hahaha. Time cuti sekolah je,confirm cikgu kasi homework then suruh tulis karangan dengan tajuk "Pada cuti sekolah yang lepas............" bla bla bla... hahaha. Rindu kat cikgu plus time sekolah lah pulak tapi tak rindu dekat exam and homework ok ;p

Penang? Hmm.. Banyak perubahan. Makin membangun. Macam kat Singapore pulak rasanya(tak penah pergi pun,dengar orang cakap je,wueekkkk ;p). Biasalah bandar bila dah maju,barang mesti ada yang mahal,ada yang murah,kena pandai carilah kan. But,not bad just 1 i hate Penang so much is when we're stuck in traffic jammed! Penang tu kecik,tapi kereta tak padan langsung! So aku rekomenkan korang bila nak berjalan kat Penang tu pakailah bus or naik basikal or naik motor. Takdelah tension sangat nak pergi tempat sekangkang kera kat depan tu je leh jadi lambat berjam-jam. Fiuhhh~ What,KL lagi teruk?? Ok,malas dah nak komen apa-apa tentang KL,sendiri pernah duduk,sendiri rasa. Pendapat aku? Kan dah taip tadi,NO KOMEN! Adoiiiii.. Sekarang nak cerita pasal Penang bukan KL,Ainie oh Ainie,tembak ko kang!

Laaaa.. terus blur nak cerita pasal apa lagi tadi. Hahahaha.. takpelah,layan gambar yang tak berapa nak lawa jela ye. Peace! :)

A'ah ek,baru aku perasan,kerja aku jalan-jalan cari makan jela start last bulan may hari tu then sambung pulak awal bulan jun. Mula-mula dengan members pergi Terengganu,lepas tu dengan dengan family pulak pergi Penang. Bila la pulak dengan suami pergi honeymoon ek. Opss! Amboi Cik Ainie gatai eh! kahwin pun belum. hehehe. Tak salahkan berangan dari sekarang.. Mak Abah,peace yoo! :)



gambar tiga kat atas ni kat lumut,balik kampung belah abah aku kat Setiawan dulu before gerak ke Penang,dekat sikit.


Haagen-Dazs~


bersama si poyo jugak! hahaha

Malam kat Penang hari tu member abah aku leh pulak belanja makan eskem Haagen Dazs yang giler mahal! Yes,aku jakun beb,kalau banyak duit sekalipun,rasanya takde la sampai berhabis duit makan eskem yang dahlah mahal + manis giler! Rasanya? Samalah kot rasa eskem yang lain,cuma harganya jela yang lain. hahaha!(jawapan ikhlas dari seorang yang bukan kaki eskem)
Eskem walls yang Rainbow tu jugak tetap menjadi pujaan hatiku! RM1 je tau. ;p

Dan,berjalan-jalan memang best tetapi :

Yeahh babe,I'm so exhausted till today........................ mengantuknyaaaaaaaaaaa!
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...