just click wherever u want to

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Thursday, June 9, 2011

Terengganu Darul Aman :)

Assalammualaikum readerssssssss!!! pergh! lama giler aku tak update blog ek,bila tengok-tengok blog,last post pertengahan bulan 5 hari tu,skrg dah masuk awal bulan 6,elehh.. belum genap sebulan dah kecoh aku ni,biasalahkan minah poyo sikit,kadang-kadang je ok.. ;p

Yup,quite busy here,pergi situ,pergi sini. Bukan urusan kerja pun,saja mengikut orang berjalan cuci mata. hahaha! Okeh,end of may hari tu aku and the geng,ceh! the geng konon,hehe.. kiteorang ke Terengganu. Ada kenduri kahwin ex-classmate aku masa kat kolej dulu,kami panggil die Cik Adah,sekarang dah tukar Puan Adah pulak.. Alhamdulilah,jodoh dia dah sampaikan,kami tumpang hepi!!!

Terengganu? Yes,1st time aku pergi. Teruja sangat,konvoi dengan members yang lain. Gerak malam pukul 930pm dari JB,lalu mersing - endau rompin - kuantan - kuala terengganu sampai dalam pukul 700am. Korang kiralah sendiri berapa jam perjalanan kami. Cuma nak bagitahu,macam nak tercabut kepala aku sebab tak cukup tidur + lalu jalan lama yang berbengkang bengkok + salah masuk jalan! haha! Bab salah masuk jalan tu yang paling best pada aku walaupun serammmmmmmmm. Aku tengok kat dashboard kereta pukul 1++am,dah masuk pahang kalau tak silap aku,kiteorang follow kereta member kat depan (konvoi dua kereta,save budget sikit),dua-dua kereta pakai gps tapi tak sama peta,can imaging that?? Time tu la nak salahkan satelit. Redahkan aje lah. Dahlah lalu jalan lama,just kereta kiteorang dua je,rumah tak nampak apetah lagi stesen minyak. Tiang lampu pun takde! Kiri kanan gelap gelita. Dan-dan lembu pulak melintas. Aduh,tak kecut perut lak aku kan. Terus segar biji mata! Kat kepala ni dah keluar macam-macam cerita han**. Amik ko! Suka sangat tengok cerita seramkan,sekarang seram sendiri. Last movie aku tengok Karak,adeiii.. nasib baik tak lalu karak beb! Tapi lalu pulak jalan lain.. haha! Kat dalam kereta jangan cakaplah,mulut tak henti kumat kamit baca ayat kursi. And Alhamdulilah,nothing bad happen to us until we arrived at Terengganu :) (speaking konon,ayat pun berterabur..)

Taknak cakap lebih-lebih,just nak kongsi pengalaman yang best untuk aku for this year! Untuk kawan-kawan aku yang sporting tu,korang memang best! Sayang korang. Next vacation kita kat mana pulak weh???!!
dua hari kat sana,pengantin bagi kami makan pure nasi dagang,serius,sedap!

inilah pengantin yang bagi kami sangat sporting gitu! rindu memories daun pisang kite adah oiii..
gambar bawah nih kat pantai batu buruk. Macam nak mandi,tapi takleh mandi dah kata pengantin :( sebab amaran tsunami kat Jepun dulu,Terengganu pun terus kasi amaran takleh mandi.. main pasir,kejar-kejar ombak pun jadi la ye tak? hehe



Gambar-gambar lain ada kat dalam facebook,tak larat nak upload banyak-banyak. Semangat malas dah datang balik! Huarghhh!! 

Balik dari Terengganu sempat pulak singgah mandi kat Bukit Gambang Water Park. Gilerr jakun kiteorang ni,kalah budak-budak kat situ. Peace ye adik-adikkkk,abang kakak nak tumpang mandi! ngeh~
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...