just click wherever u want to

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Friday, December 9, 2011

Macam Mana Nak Buat Nuffnang?

Assalammualaikum..

Salam Jumaat! Hehehe.. hari ni aku mulakan balik tutorial aku dengan macam mana nak buat/daftar nuffnang.
Mudah je yang oiiii.. Korang semua mesti ada yang nak cari duit lebih macam aku kan? kan? hehe

1) Mula-mula klik dekat Nuffnang ni.

2) Lepas tu,korang daftar macam yang disuruh. Jawab soalan dengan menggunakan bahasa yang boleh difahami. Jangan guna shortform pulak. Tak pasal-pasal reject kang..

3) Baca langkah-langkah dengan teliti macam mana nak post iklan dari nuffnang ni.
Letak iklan dekat bahagian atas,contohnya begini :
yang aku bulatkan..

Letak iklan dekat bahagia sidebar/bahagian tepi,contohnya begini :
yang aku bulatkan

Letak iklan dekat bahagian bawah post,contohnya begini :
yang aku bulat besar tu contoh iklan..

Ok,kalau semuanya dah. Boleh view blog korang macam mana,ok ke tak?

Aku pun dah tak berapa ingat macam mana cara daftar nuffnang ni,dah lama kan,mana yang aku ingat je aku taip dekat sini. Kalau ada step yang baru,tak dapat lah nak tolongnya.. :(

Adalah diingatkan bahawa tak cepat pun nak dapat income dari nuffnang ni. Korang mesti rajin meng-updated blog,jangan jadi macam aku,bersawang deh lama dah tak update blog.. Kesian i tau... :(

Oleh itu aku akhiri tutorial aku dengan ayat :
" sama-samalah kita bersabar menunggu income dari nuffnang ni " :)

Sekian. Wassalam~
Photobucket

3 comments:

  1. nuffnang ni free ke?

    ReplyDelete
  2. Hi akak ainie terimah kasih sebab bagi info yang sangat bermanfaat. Saya budak newbie dalam nuffnang baru jer nak berjinak2. Yer, betul tu sabar separuh daripada iman. hihi. ;)

    ReplyDelete
  3. time saya register nuffnang free kot... ntah,tak ingat la.. da bertahun deh..
    hi Ash :)) welcoming dear.. teruskan usaha anda ye :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...