just click wherever u want to

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Friday, March 4, 2011

Petua : Hilangkan Sakit Kepala

Aku sangat mudah kene serang sakit kepala. Nak kata migrain or sakit kepala biasa aku tak tahu la. Kadang2 aku rasa aku mcm kene migrain,kadang2 plak mcm sakit kepala biasa je,aku tak berani nak jumpe doktor sbb aku mmg tak suke jumpe doktor,dari kecik! asal nak jumpe je nanges haha bile nak suruh makan ubat,lagi la payah,meronta2. Masa kecik aku ade gastrik yang agak teruk sikit,tak boleh langsung skip makan,makan kurang salah,makan lebih pun salah,makan plak nak kene nasi,roti or yang agak berat sikit,kalau mee,bihun tak lama la tuh,sat lg masuk angin,naik ke kepala,pergh demam seminggu wa cakap lu. Ubat aku berpapan2,tapi tak habis pun makan,sian mak aku terpaksa berjaga malam nak pastikan aku makan ubat dgn betul. Sayang Mak sangat2!!!! tapi bile dh makin dewasa nih,sakit pun makin mendewasakan dirinya,menyerang bile perlu,time aku strees or penat sangat. But sekarang dah kurang kene demam,tapi kalau Allah nak uji musibah kat aku,aku terima dengan hati yang terbuka,dan bersyukur sbb Allah sayang hamba2Nya yang sentiasa diuji,bukan untuk menganiaya tapi untuk mengisafkan kite diatas kekhilafan yang telah kite lakukan. Allah Maha Mengetahui dan Penyayang. Orait kat bawah nih aku nak kongsi petua cara nak hilang kan sakit kepala tanpa jumpe doktor,tapi kene la makan ubat,jgn tak makan lak,takut makin memudaratkan. Cara nih cara ringkas dalam kehidupan seharian,tapi kalau dah teruk sangat pergi jela jumpe doktor,jgn malu2,jgn segan2 na... :)



Baca surah Al- Fatihah 3X :


Baca surah Al-Ikhlas 3X :

Baca surah Yassin ayat ke-58 :
(58)salamun min rabbirrahim

Selawat 3X :

Hah senang je kan? Tengah bawak kete pun boleh buat,tengah masak,time nak tido pn boleh sangat2.. Islam itu mudah kan :) SubhanAllah. Ok,selamat mencuba!






1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...