just click wherever u want to

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Thursday, March 10, 2011

Boyfriend Saya Kaya Tau............



Pakwe saya kaya tau....

Yeke weiiiii???

Ye.. Mesti la.. Kau ada?? 

.......................... alahai~  lemah melayan mber yang mcm ni..

Bukan nak dengki,tapi jadi nyampah sebab over sangat!

Bangga sangat ke kalau dapat pakwe yang kaya raya?

Eh,mesti la!! Aset tuh....  hahaha

erk??? uwekkkkkk!


Jap2!! itu baru pakwe je.. belum suami kan?? confirm ke korg kawen dengan die??

Kalo confirm.. bagusla,kami mendoakan kebahagian korang dunia akhirat.. tapi kalo tak,tak ke malu je rasa ek??

Erm.. bukan nak mengutuk,tapi bukan korg je kot yg ade pakwe banyak duit,ramai lagi yg lagi kaya,tapi tak tahu la kalo korg jenis yg suke nak menunjuk kat mber2 korg sendiri. Tapi wei,serius kami tak heran langsung! Yang kami heran tuh,ape ke pasalnya yg korg yg beria lebih kalo pun pakwe korg banyak duit?? ohhh! duit die,duit korg ye,duit korg,duit korg la ek?? ok2! kami paham.. dah tuh,korg pun jgn la beria sangat,tahu la jadi orang kaya baru,tok sah la nak heboh 1 kampung nyah oiiiiii......

Yang paling sedih pada aku la kan.. sikap perempuan itu sendiri. Tak kisahla die dapat pakwe kaya ke or tak,tapi perubahan lepas jumpe some1 itu. Terus lupa kan mber2. Sampainya hati. Hanya kerana seorang lelaki yang belum tentu jadi suami sendiri,dibuangnya kawan macam tuh je. Actly bukan dibuangla,cuma menjarakkan diri terlampau sangat. Bukan nak bising tak tentu pasal,menyibuk hal orang apetah lagi,cuma perubahan yang mendadak tuh buat orang pikir ntah ape2. Kot ye pun nak privacy,let us know and says don't worry about me. Stop. Itu je yang mereka nak tahu. Kata mber,mber yang baik mesti la amik berat antara satu sama lain. Lagila kalo duduk menyewa,jauh dengan family. Banyak masa habis kat rumah sewa je kan. Pagi petang siang malam nampak benda yang sama je. Ok. Kalo kata tak nak orang menyibuk pasal korg,cakap terang2,cakap awal2,elak kan pergaduhan. Itu je kalo nak elak bende2 macam ni.. perempuan,biasala,banyak bermain dengan hati. sikit2 terasa.. sikit2 kecik hati.. so cara yang berkesan nak elak benda nih,pikir positif,n saling memberitahu,taknak bagitahu byk,sikit pun jadila.. elakkan kasi orang pikir korg bukan2.

Kan orang kata berkawan biar ramai,berkasih biar satu. Hidup kalo sorang2,mmg gila la jawabnya. Jangan buat orang pikir korg adalah seorang kawan bila susah baru nak cari kawan,time bahagia lupa kawan. Itu bkn cara berkawan yang betul. 

Sebab itu aku pernah cakap.. dunia nih macam roda,kejap kat atas,kejap kat bawah. Bila kat atas,lupa diri,bila kat bawah baru nak sedar diri. Kalo sedar,bagusla,kalo tak sedar tuh yg payah. isk~

Lagi1 aku nak nasihat kongsi,buat perempuan2 yg baru nak naik,yg baru nak kenal hati lelaki,yg baru nk kenal dunia luar,jangan terlalu percaya kata2 sesiapa pun,even DIRI SENDIRI. Berjalan la di atas landasan sendiri dengan berpandukan akal fikiran dan bukan mengikut kata hati. Ikut mulut binasa,ikut hati mati.
Aku pun bkn berpengalaman tinggi melangit,nk ckp2,nk nasihat org,tapi aku sekadar berkongsi ape yg aku lalui,ape yg aku rasa. Sekadar mengingati sesama kita. Kadang2 kita alpa dengan duniawi. Jangan salahkan mber korg kalo die pikir korg teruk,sbb korg tak penah nak betulkan ape yg die rasa. Tak salah menegurkan?

Benda nih mmg pernah terjadi pada aku sebab tuh cara aku nak menulis,aku menulis dari hati dekat dgn kehidupan harian aku. Kepada sesiapa yg terasa bila membaca entry aku nih,aku mintak maaf,bkn sengaja,tapi aku sayangkan persahabatan. (itu pn kalo ko anggap aku kwn ko la,aku tak de hal kalo ko ckp "sape yg nk kwn dgn ko?",sbb aku tahu nk menilai org mcm ko layak dipanggil kwn or tak.)

Aku nak tegas kan kat sini skali lagi,entry ini bukan atas dasar dengki dengan kehidupan orang lain,tapi atas dasar sayang seorang sahabat. titik!



p/s : nak dengki buat ape meh.. aku dikeliling orang2 yg sayang aku,even kami hidup bukan KAYA RAYA. Tapi kami hepi dan orang tengok kami pun hepi... =)) sayang korang la!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...