just click wherever u want to

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Thursday, March 10, 2011

Petua : Hilangkan Lebam/Hitam/Bengkak Bawah Mata

Argh!!!!!!!!! Aku tension bangat ini. Pagi tadi tengok cermin,pergh! apsal makin bengkak n hitam bawah mata aku nih?? Aduh,sat lagi org mesti kata " ko nanges eh ainie? " .. bukanla.. bawah mata nih dah jadi mcm nih sejak aku sekolah lagi.. tak cukup tido,jaga tengah mlm.. so skrg makin menjadi2 plak =(

Terus teringat nak balik keje nanti tuam mata nih dengan ais. Kesian mata aku nih,letih ye.. Mana tidaknya,8jam depan pc : 6jam buat keje bukan2,2jam buat keje opis.. hahahahaha.. kantoi sudah!

Oraitla,hari nih nak kongsi2 dgn korg mcm mana nak rawat bengkak/lebam/hitam bawah mata. Ini cara aku,tp ramai je yg dh buat n tahu,tapi aku nak kongsi gak! tak kire! hehehe

1) Timun

korang potong2 macam nih,cuci bersih2,bubuh kat mata. Ini kalo dapat kt aku,masuk mulut dulu. hehe

ATAU
2) Uncang teh


teh ramai yang tahu banyak khasiat kan? so,jgn dibuang uncangnya lepas buat air teh tuh,cuci bersih2,lps tuh bubuh kt mata gak.

ATAU

3) Ais batu

ais batu nih dari sedap dikunyah2,digigit2,sedap gak kalo masukkan dlm baju org.. eh! jangan! hahaha naya je.. ok,amik kain bersih,korg bubuhla dua tiga ketul ais batu dlm tuh,lps tuh tuam kat mata,lama2 sikit. Tapi kalo dh kebas tuh,cepat2 angkat,dtg plak bahaya lain sat gi.

Ok dah.. Aku nak pi tuam mata nih.. daaaaaa~



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...